Kapr jinak

05.11.2012 21:16

 

Kapra smaženého v trojobalu jsme doma jedli od doby, kdy jsem byla schopna rozeznat kosti od masa. Ryby mám sice ráda, ale zrovna kapr mezi ty nejoblíbenější nepatří a zvlášť smažený v trojobalu. Nejdřív jsem přemýšlela, že bychom doma nahradili tuhle tradiční českou vánoční rybu třeba lososem, jenže to se mi tak trochu příčí. A pak jsem objevila tenhle super recept na netradičního vánočního kapra. Vyzkoušejte ho taky, my jsme se do něj zamilovali na první ochutnání.

Kapra stáhněte, naporcujte a položte do zapékací misky nebo pekáčku. Jednotlivé porce osolte, zalijte 1 dl kvalitního bílého vína, zakápněte olejem, potřete prolisovaným česnekem a posypte drceným kmínem. Můžete posypat i oblíbenými bylinkami, ale není to nutné.  Pečte ve vyhřáté troubě do měkka, pak kousky kapra posypte nastrouhaným tvrdým sýrem (vhodná je třeba gouda) a dopečte dozlatova. Uvidíte, že bude šmakovat i vám.