Rostou? Rostou!

02.10.2012 10:52

 

Jestli milujete jako já procházky po lese a ještě víc lesní plody, mám pro vás skvělou zprávu: Houby rostou! Stačí vyrazit na správné místo (to své vám opravdu neprozradím, každý houbař si ho střeží jako oko v hlavě) a plnit košíky hřiby, babkami nebo liškami. Na tyhle jsem teď o víkendu narazila já a nadšením skákala půl metru vysoko, vy budete mít třeba štěstí na jiné druhy. Po čtyřhodinové procházce jsem najednou doma měla několik plných košíků, vyrazila jsem totiž s kamarádkou, která houby ráda sbírá, ale v životě by je nepozřela, a byla tak postavena před velký úkol. Rychle to nadělení zpracovat.

Čištění kloboučků a krájení jednotlivých plodů se naštěstí zúčastnila celá rodina, zbytek zůstal na mně. Stranou tak šlo to, co jsem věděla, že hned zpracuju – něco na smaženici, bramboračku, houbové řízky a rizoto. Zbytek skončil na mrazáku.

Jestli jste někdy slyšeli něco o tom, že houby se nedají zmrazit, vyvedu vás z omylu. Stačí je nakrájet na drobné kostičky, spařit vodou (radši několikrát) a nechat pořádně okapat a vychladnout. Studené je dejte buď do plastových sáčků nebo krabiček a šup s nimi na mrazák. Tak vydrží klidně i půl roku.